מה תפקידו של הפקחום בדוד החשמלי?

הפקחום הפך להיות חלק בלתי נפרד מדודים רבים שפרוסים על גבי גגות ברחבי הארץ והעולם. כתבה חדשותית שעלתה בנושא לפני כמה ימים, עסקה בהמצאה הגאונית ששינתה את חייהם של רבים וגרמה להתעניינות רבה בנושא.

החלטנו שלא להישאר אדישים להתעניינות זו. לכן, הוצאנו את המדריך הנוכחי שיכיר לכל אחד את התפקיד של הפקחום בדוד החשמלי. הישארו אתנו ותצאו מומחים בנושא.

 

תכירו את הפטנט הישראלי – פקחום

הכותרת שלעיל הציגה בפניכם את אחת העובדות החשובות ביותר שנוגעות לפקחום – הוא נחשב לפטנט כחול לבן שהומצא כאן בישראל. מדובר במכשיר חכם שיש לו תפקיד חשוב ביותר שמאפשר ליהנות מ – 2 יתרונות עיקריים:

  1. שומר על מים חמים בדוד לאורך זמן רב
  2. חוסך הרבה כסף על הוצאות חשמל

מְפַקֵחַ

התפקיד של הפקחום

עכשיו אפשר להציג בפניכם את התפקיד העיקרי של הפקחום שגורם למשתמשים רבים לבחור בו. אם נרצה להאניש את הפקחום, נוכל להגיד שתפקידו להיות המאבטח של המים החמים שבדוד שלכם.

שכן, הוא שומר על המים החמים ולא מאפשר להם לעבור אל המערכת המשותפת שקיימת בבניין שבו אתם מתגוררים (תרחיש שקורה לא פעם במערכות דודים שלא נעשה בהם שימוש בפקחום). כך שניתן בעצם ליהנות ממים חמים לאורך זמן רב בכל עונות השנה.

 

מה מוביל לבריחת המים מהדוד?

קורה לא פעם שאנשים מזמינים טכנאי דודים, מכיוון שלטענתם יש תקלה במערכת שאינה מזרימה מים חמים. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם שלא תמיד מדובר בתקלה. לעיתים פשוט יש צורך ברכיב שלא קיים במערכת המשותפת (הפקחום כמובן).

כדי שתוכלו להבין את העניין באופן מעמיק, נסביר כי לפעמים בבניינים משותפים יש גג בעל שטח קטן שלא יכול להכיל דודים לפי מספר הדירות בבניין. לכן, יש מערכת דודים שמשותפת לכל הדיירים. מערכת זו כוללת קולטנים ומערכת צינורות משותפת שמתחברת אל כלל הדירות בבניין.

מי שמתגוררים בבניין שכזה, עשויים לגלות כי החימום של המים בדוד מוביל לחימום המים שנמצאים במיכל. בזמן זה, יש מים קרים שחודרים אל המיכל החם מקררים את המים. שכן, אין שסתום בין הצינורות. בשלב זה אתם כבר מבינים שמי שישתמשו בפקחום יוכלו למנוע את הבריחה של המים.

דוּד

התקנה של פקחום

ההתקנה של הפקחום הינה פשוטה מאוד, אך ההמלצה היא לא לבצע אותה באופן עצמאי אם אין לכם ניסיון מקצועי בנושא. שכן, אתם עלולים לבצע טעות ולגלות כי הפקחום לא יבצע את עבודתו כראוי. כך שאם אינכם מבינים בהתקנות, עליכם לפנות אל חברה מוסמכת שתבצע את ההתקנה עבורכם על הצד הטוב ביותר.

 

מילים אחרונות לסיום

לפקחום יש תפקיד חיוני שמאפשר לאנשים ליהנות ממים חמים ולחסוך בהוצאות החשמל באופן משמעותי. עכשיו כשאתם מכירים במכשיר החכם, נותר לכם רק לשוחח עם המומחים שיבצעו את ההתקנה שלו במערכת שלכם.

דוד חשמלי

דוד חשמלי
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים