משתתפים בצערכם: 4 דברים שחשוב לזכור בעת תכנון הלוויה

קרוב משפחה יקר ואהוב עזב לבית עולמו. לצד ההלם והשבר הגדול עליכם לאסוף את עצמכם לארגון טקס הלוויה מכובד. כאן רוכז עבורכם מידע נחוץ כדי להפחית מכם מקסימום טרדות ברגעים קשים אלו .מקווים שהרשימה הבאה תקל עליכם מעט מקשיי הארגון בזמן אפוף יגון זה. שלא תדעו עוד צער.

 

רשימת הפעולות הנדרשות לארגון לוויה

הנפקת תעודת פטירה

עבור קיום קבורה ראויה יש להציג תעודת פטירה של המנוח/ה. לצורך כך יש להוציא את תעודת הפטירה מבית החולים בו נפטר האדם, במידה והנפטר מת בבית יש להוציא תעודת פטירה בעזרת חברה קדישא. לפני ארגון לוויה יש להציג בפני הרשות המנפיקה את התעודה – אישורים רשמיים מטעם בית החולים או מטעם חברה קדישא. ניתן לבקש סיוע מהצוותים הרפואיים בהנפקת התעודה.

 

הנפקת רישיון קבורה

לאחר פינוי גופת הנפטר באמבולנס של צוות חברה קדישא או באמבולנס פרטי אל בית העלמין הרצוי יש להוציא רישיון קבור באמצעות שליחת פניה דחופה למשרד הבריאות ב'מדור רשיונות קבורה' הנמצא באזור המגורים.

 

בחירת מקום קבורה עבור הנפטר

במידה והנפטר לא קנה לעצמו חלקת קבר מסוימת טרם פטירתו הוא זכאי להיקבר ללא עלות בבית העלמין הסמוך למקום מגוריו. במראה זה יש לתאם את הקבורה מול מנהל בית העלמין. קבורת הנפטר בבית העלמין הסמוך לביתו תמומן על יד המוסד לביטוח לאומי. ביצירת קשר עם חברה קדישא יש לידעם את מיקום הקבורה המדויק.

לאחר השבעה יש לרכוש מצבה להציבה מעל הקבר. מחפשים חברת מצבות בראשון לציון? הכירו את קדרסטון – מפעל ויצרן מצבות בראשון לציון, ספק מורשה חברת קדישא, ייצור הובלה והרכבת מצבות בכל הארץ.

 

תכנון טקס הלוויה

טקס הלוויה נעשה ככבוד אחרון לנפטר ולצורך עילוי נשמתו על פי המסורת היהודית. ניתן לעדכן קרובי משפחה ומכרים על התקיימות הלוויה באמצעות שילוט מתאים שחור על גבי לבן. יש ליצור קשר עם בית דפוס ולהעביר לו את פרטי הלוויה והשבעה על מנת להדפיס מודעות בכמות מתאימה.

 

מנהגי הקבורה היהודיים

נהוג שבני משפחת הנפטר אומרים אחריו קדיש לעילוי נשמתו על יד הקבר וכן במשל כל השנה הראשונה לפטירתו. נהוג לספר בשבחו של הנפטר ולקרוע את הבגד העליון כאות לצער ואבל. נהוג 'לשבת שבעה' על הנפטר במשך שבעה ימים ולקבל תנחומים.

30 יום לאחר הפטירה יעלו קרובי המשפחה אל הקבר ויקיימו טקס גילוי מצבה. לאחר מכן תתקיים אזכרה. שוב, במטרה לכבד את זכרו של הנפטר וכן יילמדו משניות לעילוי נשמתו. יש הנוהגים שבמלאת 30 יום לפטירתו יש לערוך סעודה וללמוד משניות לזכרו.

הַלוָיָה

הַלוָיָה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים