מתי נצטרך לשחזר מפתח לרכב?

כולנו כבר חווינו את זה, נשארנו עם מפתח אחד כי איבדנו את המקורי ואנחנו מסתובבים עם הרזרבי עד שגם הוא נעלם בלי זכר. אם אין מפתח לשכפל ממנו מה עושים? משחזרים מפתח לרכב. שחזור מפתחות לרכב הוא שירות שמציעים מנעולנים. השחזור הוא תהליך שבו מייצרים מחדש מפתח לרכב שנעלמו לו כל המפתחות הקיימים ולכן אין אפשרות להשתמש בו.

 

באילו מקרים נצטרך לשחזר מפתח?

במקרים שבהם איבדתם את כל המפתחות (הראשי המשני והרזרבי), או שנגנב מכם המפתח, יש צורך לשחזר מפתח. שחזור מפתח הוא מוצא אחרון, הוא דורש דיוק ומומחיות, כלים מיוחדים והכשרה, על מנת לוודא שהמפתח יתאים לרכב ולא יהרוס את המנעול הקיים.

רצוי לשכפל מראש כמות גדולה של מפתחות ובכך להמנע מהסיטואציה. בנוסף שכפול מפתח הוא זול בהרבה משחזור משום שיש מפתח לקחת ממנו דוגמא. במידה ואתם עדיין נתקלים בצורך, חשוב לפנות לאיש מקצוע.

לשחזר מפתח

כיצד מתבצע שחזור מפתח לרכב?

ישנם כמה סוגים שונים של שחזור מפתחות בהתאם לסוג המפתח. שלטים לרכב דורשים סוג אחד של קידוד, מפתחות רגילים יוצרים בעזרת מכשירי חריטה וכל סוג מפתח לגופו.

בכל מקרה השחזור יתבצע כך: מנעולן יפרוץ לרכב שלכם על מנת להגיע אל המחשב שלו, ימשוך משם נתונים ויזין אותם למכשיר מיוחד, משם הוא יתאים את המפתח המשוחזר אל הרכב ובכך גם יבטל את המפתח הקודם כדי למנוע חשש לפריצה לרכב במידה ומדובר בגניבת המפתחות. במידה והרכב ישן ניתן גם להחליף את הצילינדרים בדלתות הרכב.

 

מה חשוב לבדוק אצל המנעולן?

להיות מנעולן לא כל אחד יכול, המקצוע דורש ידע ודיוק אחרת המפתח עלול לצאת לא איכותי או אפילו לפגוע ברכב. אם תבחרו מנעולן לא מקצועי כנראה שפשוט תאלצו להחליף מפתח שוב גם אחרי העבודה הראשונה. לכן חשוב לבדוק מספר דברים אצל בעל המקצוע לפני שתבחרו בו:

  • תעודת הסמכה – בדומה לאנשי מקצוע כמו חשמלאים ועובדי כפיים נוספים, למנעולנים יש הסמכה מסודרת שבסופה מקבלים תעודה. כדי לוודא שהמנעולן שאיתו אתם עובדים הוא אכן מקצוען, שווה לבקש לראות את תעודת ההסמכה שלו.
  • תעודת יושר – לפרוץ מנעולים עלול לעורר אצל הרבה אנשים מחשבות על פלילים, למנעולן אמין תהיה תעודת יושר מהמשטרה שמאשרת לו להתעסק במקצוע ומעידה על היעדר עבר פלילי.
  • מכשור וידע מקצועי – לכל רכב יש מפתח משלו, מנעולן מקצועי יהיה בקיא בשחזור סוגים רבים של מפתחות וכדאי שיהיה לו מכשור חדיש ומקצועי לסוגים רבים של מכוניות.

 

לסיכום-

שחזור מפתח לרכב נועד למצבים שבהם לא נשאר לכם אף עותק מהמפתח לרכב, והוא צריך להיעשות בידי מנעולן מקצועי. השחזור עצמו הוא עניין עדין ומדוייק שדורש הסמכה ספציפית, והוא משתנה בין מפתח אחד לאחר.

לשחזר מפתח לרכב

לשחזר מפתח לרכב
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים