נקודות, עבירות תנועה וכל מה שביניהם

לרוב למילה נקודות אין קונוטציה שלילית, אך בהקשר של תעבורה, צבירת נקודות איננה דבר חיובי. נהגים יכולים לצבור נקודות על עבירות תעבורה שונות אותן הם ביצעו. נהג שמגיע לכמויות מסוימות של נקודות, יוטלו עליו סנקציות שונות מפאת החוק. במאמר הבא נסקור את שיטת הנקודות ונבין כיצד אפשר להתנהל איתה. 

 

איך עובדת השיטה?

לא בטוחים איך עובדת השיטה? הנה הכל על שיטת הניקוד. ספר החוקים של מדינת ישראל מכיל עבירות תעבורה מסוימות. לחלק מהעבירות הללו מתווספות נקודות. צבירה מסוימת של נקודות תוביל לסנקציות כלפי הנהג שהגיע לסכומים הקבועים בחוק. נהג שהגיע ל-12 עד 22 נקודות, יזומן לקורס בסיסי בנהיגה נכונה (נהיגה מונעת). נהג שהגיע ל-36 נקודות, רישיונו ייפסל לשלושה חודשים.

מי שיש לו 20 נקודות ומטה, נקודותיו יימחקו לאחר שנתיים מביצוע העבירה. במידה ויש לכם 22 נקודות ומעלה, הן ימחקו רק לאחר ארבע שנים. מי שהגיע ל-36 נקודות בפעם השנייה, או ל-72 נקודות, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים והוא ייאלץ לעבור בדיקות רפואיות, מבחן עיוני ומבחן מעשי מחדש.

 

קבלת קנס או דו"ח תעבורה

במידה ונהג ביצע עבירה מסוימת, הוא עשוי לקבל בגינה דו"ח תעבורה. נהג שקיבל דו"ח תעבורה, יצטרך לשלם את הקנס הכספי שהעבירה גררה עימה. תשלום הקנס שצוין בדו"ח ללא נקיטת אף פעולה, משמעה היא הודעה באשמה.

ניתן לדרוש זימון לבית המשפט על מנת לבטל את הדו"ח. ביטול הדו"ח יכול להוביל לכך שלא תקבלו נקודות כלל. כמו כן, ייתכן ותצליחו באמצעות עורך דין תעבורה להפחית את סעיף האישום, ובכך לקבל פחות נקודות או לא לקבל נקודות כלל. חשוב לשים לב לכמות הנקודות שהעבירה תזקוף לכם, שכן ייתכן ותשלום הקנס יגרום לפסילה מיידית של רישיונכם.

 

ניקוד על עבירות שונות

לא כל עבירת תעבורה גוררת עימה נקודות. למשל, נהיגה ברכב ללא תעודה לא תוביל למתן נקודות. עבירות חמורות, כמו נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות או נהיגה בזמן פסילה, "עולות" ב-10 נקודות למבצע העבירה. עבירות כמו נהיגה ללא רישיון או נהיגה בקלות ראש, יגרמו למבצע העבירה לקבל 6 נקודות. ניתן לברר באתר משרד התחבורה על עבירות שונות ועל כמות הנקודות שגוררת עימה כל עבירה.

 

בדקו כמה נקודות יש לכם

לא בטוחים כמה נקודות יש לכם? ניתן לבדוק זאת באופן מקוון באתר משרד התחבורה. ניתן גם לפנות בטלפון למשרד התחבורה, או לתאם פגישה בסניפים של משרד התחבורה ושם לברר את מצב הנקודות הנוכחי שלכם.

 

פעולה באופן מחושב

בתור אזרחים, יש לכם את הזכות להתנהל במסגרת החוק בכל האמצעים הכשרים, על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאה המשפטית הטובה ביותר. פעולה באופן מחושב, הכוללת ניסיון ביטול דו"חות ובדיקת מצב הנקודות שלכם, תוכל לסייע לכם להימנע מפסילת רישיון.

נקודות עבירות תנועה

חוֹק
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים