3 סיבות לריח רע מהמזגן – ואיך לטפל בזה?

המזגן מעצם ייעודו, אמור לספק לנו חוויית שימוש חיובית: לקרר את פנינו במשב צונן, לאחר יום עבודה קיצי מתיש, או לחמם אותנו ביום סגריר.

מה קורה כאשר הוא מתחיל להפוך למפגע ריח מטריד? לפניכם הסיבות השונות להיווצרות של ריח לא נעים מהמזגן, וכמובן, הדרכים להיפטר ממנו.

מוזמנים לכוון את המזגן בעוצמה הנכונה ולשבת לקרוא את המאמר הזה, בהצלחה!

 

פוי, המזגן מריח לא משהו… מה הסיבות לכך?

המזגן, במיוחד בחודשי הקיץ נוטפי הזיעה באקלים הארץ ישראלי, פועל בפול טיים ג'וב. וכמו כל מכשיר חשמלי אחר, הוא זקוק לתחזוקה מתמדת ולבדיקה במקרה של תקלה. ריח רע מהמזגן הינו תופעה נפוצה, אז אל לכם להיבהל. לפניכם מספר גורמים העלולים לגרום לריח לא סימפטי מהמזגן:

 

"אופס, הצטבר כאן עובש"

מערכת ההפעלה של המזגן מכילה בין היתר גם רדיאטור, הרדיאטור עלול לצבור לחות, ובהתאם לכך להזיל טיפות של מים על מגש הניקוז הנמצא בחלק התחתון של המזגן. התוצאה: הצטברות המים על מגש הניקוז יוצרת עובש. עובש כידוע מפיץ ריח רע המתפשט בחלל בעת שהמזגן בפעולה, ולעיתים אף כשהוא כבוי.

 

מערכת הניקוז לא תקינה

במידה והמזגן לא מותקן בצורה נכונה ומערכת הניקוז לא פועלת כראוי, עלולה עד מהרה להצטבר במקום לחות וכן רטיבות הגורמים לריח רע.

 

הפילטרים לא התייבשו

כחלק מתחזוקה תקינה של מזגן, אנו שוטפים את הפילטרים תחת זרם מים. אם הפילטרים לא התייבשו כיאות, יצטברו במזגן שכבות של רטיבות ועובש המפיצים ריח רע בחלל.

 

ריח רע מהמזגן – מה עושים עכשיו?

לפני שאתם קוראים לטכנאי מזגנים למציאת פתרונות מיזוג אוויר, תוכלו לבצע מספר פעולות פשוטות בעצמכם שתוכלנה לסייע במניעת הריח הבלתי נעים:

  1. שימוש במזגן באופן חכם – כיום ניתן להפעיל את המזגן באמצעות שלט ממרחק או באמצעות אפליקציה, מה שמונע שימוש יתר במזגן והפעלתו בזמנים לא נצרכים. שימוש מושכל במזגן יפחית את הסיכויים להתפתחות של ריח רע מהמזגן.
  2. שליפה של הפילטרים מהמזגן ובדיקתם – ברוב המזגנים ניתן לשלוף בקלות את הפילטרים ולהוציאם ממקומם. באופן זה תוכלו לבדוק האם הם יבשים לחלוטין ואם לא הצטברה עליהן שכבת עובש, במקרה שכן, נקו אותם בקלות, ייבשו היטב והחזירו, כעת הבעיה אמורה להיעלם.
  3. במידה והשיטות הנ"ל לא עזרו. מומלץ שתקראו לאיש מזגנים מקצועי שיאתר את הבעיה ויתקנה במהירות האפשרית. איכות החיים שלכם חשובה, איש מקצוע יוכל להשיב אותה לתקנה.

 

ריח רע מהמזגן – סיכום הטיפול במפגע

ריח רע מהמזגן הינו תופעה נפוצה המוגדרת כפשוטה בתחום המזגנים. ניתן לטפל בה באמצעות ניקוי יסודי של הפילטרים, באמצעות שימוש במיזוג אוויר חכם ועל ידי ניסיון של איש מקצוע. בכל מקרה, אל תחששו, ריח רע מהמזגן ממש לא אומר שאתם צריכים מזגן חדש, בדיקה מעמיקה וטיפול יסודי יסלקו את המפגע הריחני באופן מושלם.

מכשיר מיזוג

 

שלט
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים