שומרים על עצמנו – כל הבדיקות שחשוב לעשות לפני עבודה מול חברה

אם אתם הולכים לחתום על חוזה גדול מול חברה מסוימת, או שאתם נמצאים בתכנון של מהלך כזה, כדאי מאוד לנהל את הדברים בצורה איטית, שקולה, וזהירה, ולא במהירות, כי כמו שהפתגם הידוע אומר: החיפזון מן השטן. הרבה פעמים אנו רודפים אחרי הזדמנויות שנראות לנו חד פעמיות ומסנוורות, ובסופו של דבר אנו יכולים להפסיד מזה הרבה, כי לא כל מה שנוצץ הוא זהב.

לכן חשוב מאוד להקפיד על בדיקה מעמיקה והבנה של החברה שאיתה אתם רוצים לחתום על חוזה. זכרו, ברגע שהחוזה נחתם קשה מאוד לסגת ממנו, ולכן עדיף לפעמים לחכות עוד פרק זמן מסוים ולהגיע בשלים ומוכנים לחתימה, מתוך ידיעה שעשיתם כל מה שאפשר כדי לוודא שאתם חותמים על חוזה מול חברה אמינה וראויה שמתאימה לכם.

 

אז מה זה בכלל בדיקת רקע?

בדיקת רקע, כמו שאפשר להבין מהשם שלה, היא בעצם בדיקה שעורכים על אדם מסוים או על חברה כלשהי לפני שנכנסים לקשר איתם. בדיקת רקע יכולה להתבצע על ידי חברה שרוצה לקבל מועמד לעבודה, או על ידי אדם שרוצה לחתום על חוזה עם חברה. בבדיקת הרקע אנו בעצם רוצים לוודא שהכל בסדר, שהאדם או החברה שמולם אנו הולכים לעבוד הם אמינים, מסוגלים לספק את הסחורה שאנו רוצים, ושלא יהיו לנו איתם בעיות מיוחדות.

רקע בכל מקרה

בדיקת רקע לחברות

באופן טבעי, לבצע בדיקת רקע לחברות זה הרבה יותר מורכב מאשר בדיקת רקע לאדם פרטי. לחברות אין דפים ברשתות החברתיות, או לפחות דפים שמשקפים את המציאות, ואין לכם מכרים משותפים שניתן לתחקר ולשאול על מנת לעמוד על טיבן של החברות. אז מה עושים? פנינו למומחים של אתר החברות הישראלי והכנו לכם רשימה קצרה של נושאים שכדאי מאוד לבדוק לפני התקשרות עם חברה.

 

אז מה כדאי לבדוק בחברה?

הנה רשימת הנושאים שכדאי מאוד לבדוק:

  1. אמינות – חשוב מאוד לוודא שאתם נכנסים להתקשרות עם חברה אמינה, שהמשימות יבוצעו, ושלא יהיו בעיות וחוסר שקיפות. אמינות היא תנאי בסיסי לעבודה משותפת ומוצלחת ואסור לוותר עליה.
  2. ניסיון – שווה לבדוק האם לחברה שאתם הולכים להיכנס איתה לקשר עסקי יש בכלל ניסיון בתחום הרלוונטי? האם הם עשו בעבר פרויקטים דומים? האם הם יכולים להציג לכם מיזמים מוצלחים או לקשר אתכם ללקוחות קודמים שאיתם הם עבדו?
  3. עובדים – כדאי לנסות להבין מיהם בדיוק העובדים של החברה. מהי רמת ההכשרה המקצועית שלהם? מהו הניסיון האישי של מי שאמור לעבוד מולכם?

 

סיכום

כפי שאמרנו, כדאי מאוד לבצע בדיקת רקע מקיפה של חברה שאתם הולכים להיכנס לקשרים איתה נכון שזה לוקח זמן ויכול לפעמים לעכב עסקאות שנראות לכם מאוד כדאיות, אבל בסופו של דבר, אתם רק תרוויחו מזה.

חברה מגינה

חברה מגינה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים