שומרים על שפיות: ארבעה כללים לגירושים שלא יוציאו אתכם מדעתכם

במסגרת הליך גירושין מראש יש מתחים, כעסים והרבה אמוציות. לכן מחלוקות עלולות בקלות להפוך למלחמת כל בכל עם הצד השני. על מנת לשמור על שפיות בתהליך חיוני לנהוג בכבוד כלפי הצד השני. צריך לזכור שאתם מתגרשים מההורה של ילדיכם ולמען הילדים אתם חייבים לתקשר ולהבין שהגירושין קשים גם לו או לה. במאמר זה נציג ארבעה כללים שיכולים לסייע לאורך ההליך.

 

הכלל הראשון – לא לערב את הילדים

לערב את הילדים המשותפים בסכסוך היא אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות במסגרת הליך גירושין וגם לאחריו. כאשר אתם מערבים את הילדים ומשפילים את בן או בת הזוג בהתנהלות מולם, אתם יוצרים קרע ומשבר, הן אצל בן או בת הזוג שלכם והן אצל הילד. ילדים נפגעים גם כך מהליכי גירושין ודברים שנאמרים היום לילדים בגיל צעיר עלולים להשאיר צלקות רבות בעתיד.

הסתה של הילדים על ידי אחד ההורים כנגד ההורה השני גורמת לקונפליקט אצל הילד ובמקרים רבים גורמת לצלקות נפשיות. הסתה של ילד כנגד מי מההורים גורמת למתחים גדולים בתוך המשפחה ולרוב הילד יהיה אנטגוניסט גם כלפי ההורה המסית. הרחבה על גירושים בהסכמה ראו, https://www.todivorce.co.il

 

הכלל השני –  לא לעשות שטויות

כוונתו בכלל זה הוא שיש לקבל החלטות לאורך הליך הגירושין באופן שקול בלבד. אין לבצע פעולות חריגות שיכולות להחמיר את הסכסוך או למנוע זכויות בסיסיות מהצד השני. דוגמאות להתנהגויות שיכולות להיות הרסניות הן, משיכת כספים משותפים ללא הסכמתו של הצד השני, שינוי של מיקום המגורים של הילדים, הוצאת הילדים מחוץ לישראל וכן הלאה.

 

הכלל השלישי – לא לשכוח  את היעד

זוגות רבים שמתגרשים שוכחים את היעד סופי שלהם והופכים את כל ההליך למעין תחרות ומלחמה. היעד צריך להיות להתגרש בצורה מכובדת ולמנוע נזקים למשפחה ולילדים על מנת לפתוח דף חדש. בכל התנהלות חשוב לעצור ולחשוב האם מדובר בצעד שמקרב או מרחיק אתכם מהיעד שלכם. בחרו לפעול בדרכים שיתרמו להשגתו ואל תתנו לכעס ולמתח למנוע את זה.

 

הכלל הרביעי- חתרו לפשרה

פשרה אמנם לא תעניק לכם בדיוק את כל מה שרציתם אך היא כן תבטיח הליך גירושין יעיל יותר ופחות פורמאלי. פשרות שנעשות בתחילת הדרך יכולה לחסוך כסף וזמן רב ולהוביל במקרים רבים לתוצאה שגם כך לבסוף תתקבל בסיום ההליך המשפטי. חבל לבזבז זמן, אנרגיה וכסף על ניהול הליך משפטי מורכב ואמוציונלי ולצאת בצורה שפויה לחיים חדשים.

 

גירושין בהסכמה

לסיכום הנושא, שמירה על הכללים שציינו יכולה לסייע בגיבוש הסכם גירושין בהסכמה תוך ניהול משא ומתן מכבד על אופן חלוקת הרכוש, קביעת הסדרי המשמורת והראייה, גובה דמי המזונות וכן הלאה. גירושין בהסכמה ניתן לבצע כאשר כל אחד מהצדדים מיוצג על ידי עורך דין מטעמו או כאשר פונים לעורך דין מוסכם על שני הצדדים.

חוק ומשפט

 

סמל משפטי
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים