השיטות המומלצות לאיתור נזילות

נזילות יכולות להוות מטרד בעייתי. החל מנזק לתשתיות הדירה והבניין, דרך נזקים לרהיטים שונים בבית ועד לנזקים בריאותיים לדיירים – שום דבר טוב לא התרחש כתוצאה מהצטברות של נוזלים בין קירות הבית. איך מאתרים נזילות בבית? ריכזנו עבורכם את השיטות המומלצות.

 

מצלמה תרמית

ידוע כי לנזילות יש סימנים ויזואליים שונים שיכולים להעיד על הצטברות מים כתוצאה מנזילה. בין סימנים אלו ניתן למנות עובש על הקירות או על התקרה, כתמי מים ונזק לרהיטים שונים שעשויים מחומרים שרגישים ללחות. למרות זאת, לא תמיד ניתן להבחין באופן ויזואלי בנזילה, עד לשלבים מאוחרים.

במקרים בהם עולה חשד לנזילה, אך לא נמצאת אינדיקציה ויזואלית, ניתן להשתמש במצלמה טרמית. מצלמה טרמית היא מצלמה שפועלת בעזרת חיישן בעל רגישות לחום. החיישן יוצר תמונה של הסביבה לפי הפרטים השונים שהוא קולט ורמת הטמפרטורה שלהם. מצלמה טרמית מסוגלת לקלוט נוזלים, כך שבמקרה של דליפה או נזילה, היא תוכל לזהות זאת.

 

מבחן הצפה

נזילות בבית יכולות להגרם כתוצאה מתקלות שונות במערכות שונות המתקשרות למים בבית. לפעמים, פגמים במערכת הביוב של הבית יכולים לגרום לנזילה ולהצטברות של נוזלים בחללים מסוימים. במקרים כאלו, תבוצע בדיקת הצפה למערכת הביוב. כנסו ל- https://leak-detector.co.il  כדי לקרוא עוד על נזילה במערכת הביוב.

במבחן הצפה, חוסמים את פתח הביוב שבקצהו של הכיור באמצעות בלון. לאחר החסימה, יחל הבוחן להציף במים את הכיור. במידה והמעבר שבין הברז למערכת הביוב תקין, כמות המים שבכיור תישאר זהה, שכן פתח הביוב סתום. במידה והמעבר שבין הברז למערכת הביוב פגום, מפלס הכיור ירד ומקום הנזילה ייחשף.

 

בדיקה ידנית

במקרים מסוימים אפשר לאתר את הנזילה לפני שמוציאים את כל הכלים המשוכללים ולפני שעוברים לבדיקות מתוחכמות. ברזים מטפטפים למשל, יכולים להעיד על נזילה במקור מים שקרוב לאותו ברז ספציפי. חוץ מברזים, גם מקררים ומזגנים מחוברים למים, כך שנזילה יכולה להתרחש כתוצאה מפגם מסוים באחד משניהם. מרגישים רטיבות בפתחי המזגן? מים מטפטים מאחורי המקרר שלכם? ייתכן ומדובר בנזילה.

 

שימוש במצלמות זעירות

הקידמה הטכנולוגית מאפשרת בדיקות יעילות וחכמות, שיכולות למצוא בקלות ובדיוק את מקור הנזילה. סיב אופטי הוא חומר הבנוי בצורה חוטית ועשוי מחומר שקוף, לרוב מזכוכית. ניתן לחבר לקצהו של הסיב האופטי מצלמה זעירה. עקב התכונות החוטיות שלו, אפשר להשחיל את הסיב האופטי לתוך צינורות, ברזים וכיורות. הסיב ישדר לאחור, אל מסך כלשהו, תמונה בזמן אמת. ניתן להגיע עם הסיב עד לאזור הדליפה ממש.

 

ביצוע בפועל

כפי שסקרנו במאמר זה, ישנן דרכים מגוונות ויעילות לאיתור נזילות בבית. איך מבצעים את איתור הנזילה בפועל? איזו שיטה הכי מתאימה למקרה שלכם? על התשובות האלה יוכלו לענות בעלי מקצוע בעלי הכשרה וניסיון מתאים, שיתאימו דרך איתור מסוימת למקרים ספציפיים.

איתור דליפות

 

 

איתור דליפות
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים