תיקון תקלות חשמל ברכב

הרכב שלנו מורכב, כפי שתוכלו לתאר לעצמכם, ממערכות רבות. מערכת התאורה, מערכת האזעקה, הנעילה האוטומטית ועוד- כולן מערכות חשמליות שעלולות להתקלקל לעיתים.
נתקלתם בתקלת חשמל ברכב? אל תאבדו תקווה. לפניכם כמה דברים שחשוב לדעת בנושא:

 

איך קורות תקלות חשמל ברכב ומה זה אומר?

מי לא מכיר את הנוף היפה בצד הדרך של רכב עוזר להתניע רכב אחר בעזרת כבלים?
תקלות רבות אשר אנו עלולים להיתקל בהן קשורות לחשמל ברכב: מצבר לא תקין, רכב לא מניע, אורות לא נדלקים או בעיות בלוח השעונים. כולן נמצאות בקטגוריית תקלות החשמל, אך קשורות למערכות ורכיבים שונים ברכב.
פעמים רבות, תקלות מסוג זה קורות הודות למצבר- המרכיב החשמלי המרכזי ברכב, שתפקידו לעזור בהתנעתו. בעיות בהתנעת הרכב עלולות לנבוע גם מתקלה ב"סטרטר"- המתנע, מנוע חשמלי שתפקידיו המרכזיים הם ההנעה וההצתה של הרכב. ישנן תקלות נוספות ברכב שמקורן במחשב הרכב- האחראי על הצתת המנוע, צריכת הדלק, תיאום בין מערכות הרכב השונות ועוד.

כאשר מדובר בתקלות חשמל ברכב, מלבד בעיות קטנות כמו החלפת נורה, מירב תקלות החשמל מצריכות הגעה למוסך או הזמנת חשמלאי רכב לאבחון הבעיה וטיפול בה באופן מקצועי.

 

איך מזהים תקלות חשמל ברכב?

ברוב המקרים, עם הופעת הנורה המצביעה על התרוקנות המצבר או בעת הופעת אחת מהבעיות אשר צוינו מעלה, נדע כי ככל הנראה יש בעיה באחת ממערכות החשמל ברכב. למשל, אם חלונות הרכב החשמליים לא נסגרים או נסגרים באופן חלקי, כנראה שיש בעיה במנוע החשמל. עם זאת, למען טיפול נכון- יש לבצע דיאגנוסטיקה יסודית של הרכב על ידי חשמלאי רכב מקצועי, כך שהבעיה תטופל באופן ממוקד ונכון.

 

איזה סוגים של תקלות רכב יש?

כדי להקל עליכם, לפניכם רשימה של כמה תקלות חשמל שמצריכות לרוב להרים טלפון לחשמלאי רכב:
בעיות הנוגעות למצבר- רכב לא מניע או רעש של תקתוקים בעת ההנעה, לוח שעונים המואר חלקית כשהרדיו או המזגן דולקים במקביל, מזגן לא עובד או מוציא אוויר חם במקום קר.
בעיות הנוגעות לסטרטר- הרכב לא מתניע.
חלונות הרכב- אם החלונות לא נפתחים או נפתחים חלקית, זו כנראה בעיה במנוע החשמלי.
מערכת התאורה- התאורה הפנימית והחיצונית. מעבר להחלפת נורה, תקלות במערכת התאורה דורשות לעיתים החלפת רכיב חשמלי כמו חיישנים או תיקון חיווטים.

 

איך מתקנים תקלות חשמל ברכב?

חשמלאי רכב יבצע תחילה דיאגנוסטיקה ברכב ויזהה את התקלה. בעזרת האמצעים המתאימים, הוא יקבע האם יש צורך לתקן מערכת ספציפית או טיפול במערכת החשמל הכללית. לעיתים, החלפת רכיב קטן כמו מתג חשמלי יטפל בבעיה.

 

לסיום

תקלות ברכב אף פעם לא קורות בזמן טוב. נשמו עמוק, שתו כוס מים, בקרו אותנו ב.https://tlv-elec.co.il וחשמלאי מוסמך ומקצועי יגיע לטפל בכל תקלה.

 

מנוע

רכב
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים