הגדרה ופתרון תקלות במערכות שמע ממוחשבות

מערכות שמע ממוחשבות בנויות ממספר רב של חלקים ומשתנות בין כלל דגמי המחשבים. קורה לעיתים שבעת ההתקנה או לאורך תקופת השימוש, מערכת השמע לא פועלת, והתקלה הופכת לכאב ראש עבור המשתמש. התסריט הזה מוכר לכם? הנה כל מה שצריך לדעת.

 

כיצד פועלת מערכת השמע במחשב?

ראשית, בחלק גדול מאוד מדגמי המחשבים הנייחים אין מערכת שמע. משמעות הדבר היא שיחד עם המחשב עליכם לרכוש רמקולים המתחברים למחשב באמצעות כבל או חיבור אלחוטי. קיימות מערכות שמע רבות המעניקות איכות סאונד ברמות שונות.

הן פועלות באמצעות כבלים חשמליים המעבירים אותות ויוצרים תנועה של הממברנה (משטח רחב בעל יכולת תנועה). כתוצאה מכך מתהווים גלי קול באוויר אשר נקלטים באוזנינו. גם במחשבים ניידים קיימות מערכות שמע מובנות הפועלות באופן דומה. ניתן לשלוט באיכות הסאונד, העוצמה והגובה שלו, באמצעות הגדרות השמע במחשב. טכנאי מחשבים מקצועי ידע להתקין את מערכות השמע ולהתאים אותן לצורכי בעל המכשיר.

 

אילו תקלות עלולות להיווצר במערכת השמע?

מערכות השמע נחשבות למערכות אמינות ואיכותיות במיוחד, אך גם בהן נוצרות תקלות אחת לכמה זמן. יתכן ומדובר בתקלה טכנית הקשורה לרכיבים הנמצאים בגוף הרמקול. תקלה מסוג זה יכולה להיווצר לאחר שימוש אינטנסיבי שגרם לעומס רב, או במידה והרמקול נפל ונפגע.

במידה והרמקול תקין אך בכל זאת לא נשמע צליל, יכול להיות שמדובר בבעיה בהגדרות השמע במחשב. במידה והרמקול שלכם מחובר למחשב באמצעות כבל, חשוב מאוד גם לבדוק אם הוא מחובר כהלכה ואינו רופף.

 

מספר פתרונות אפשריים לתקלה במערכת השמע

ככלל, במידה ויש תקלה במערכת השמע, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמבין בתחום המחשבים. כך תימנעו מביצוע פעולות שאינכם יודעים מה השלכותיהן ומשינוי הגדרות בצורה שתפגע במחשב. עם זאת, יש מספר צעדים שניתן לעשות באופן עצמאי.

ניתן למשל לוודא שהרמקולים דלוקים ומחוברים לחשמל או למחשב בצורה תקינה. אם ברמקול יש נורית הפעלה, היא תוכל ליידע אתכם על קבלת אספקת החשמל. גם אם הרמקולים דלוקים ומחוברים, יתכן ואפשרות השמע במחשב כבויה. ניתן לחפש ציור של רמקול במסך ולוודא שהוא דולק. לא מומלץ לשנות הגדרות שמע שאינכם מכירים, על מנת לא לפגוע בפעילות המחשב.

 

השמע לא פועל. למי לפנות?

הפתרון הטוב והבטוח ביותר במקרה של תקלה במערכות שמע ממוחשבות, הוא לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי. טכנאי מחשבים מעודכנים בחידושים השונים של מערכות שמע מתקדמות, ויודעים לפתור בעיות במערכות הפעלה ושמע במחשב. הפנייה לטכנאי מחשבים תוכל גם לחסוך לכם הרבה מאוד כסף, היות והוא ידע לאתר את התקלה בצורה מדויקת, וכך לא תצטרכו לשלוח מחשב לתיקון מסיבה לא רלוונטית.

 

סיכום

מערכת השמע היא אחת מהמערכות המרכזיות ביותר במחשב, ובמקרים של תקלה בה, השימוש במחשב נהייה מסורבל ולא נוח. אם צצה לכם תקלה במערכת זו, חשוב מאוד לפנות לטכנאי שידע לסייע ויוכל לפטור אתכם מחיפוש חסר תועלת בהגדרות השמע של המחשב.

מערכת שמע פגומה

הגדרה ופתרון תקלות במערכות שמע ממוחשבות
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים