מה היתרונות והחסרונות של דוקרנים נגד יונים?

השימוש בדוקרנים זול, מהיר ומתאים למקומות שונים, אבל היעילות שלו מוגבלת והוא גם לא מטפל מהבעיה מהשורש. אז מה עושים ועם מי אפשר להתייעץ? הנה הפרטים המלאים

היכרות עם היתרונות והחסרונות של שיטות שונות להרחקת יונים צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים שלנו. אם נוכחות של יונים פוגעת באיכות החיים ואנו מבינים את ההשלכות שלה גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה היגיינית, עלינו לפעול בצורה אקטיבית. כאן בדיוק נכנסים לתמונה פתרונות שונים, שאת חלקם אנחנו יכולים ליישם בצורה עצמאית ועבור אחרים יהיה עלינו לפנות אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

כל מה שצריך לדעת על דוקרנים

האפשרות של התקנת דוקרנים נגד יונים למשל נחשבת פופולארית מאוד. קודם כל, זו ככל הנראה האפשרות הכי זולה ומשתלמת. בשביל להשתמש בדוקרנים לא צריך לבצע אף סוג של התאמה בבית, הם נמכרים במחירים שנעים בין כמה שקלים בודדים לבין מקסימום עשרות שקלים לחבילה וניתן לשלב אותם גם בדירות גבוהות וגם בבתים צמודי קרקע. מעבר לכך, יש לדוקרנים עוד כמה יתרונות שהופכים אותם שכיחים כל כך.

 

למה להשתמש בדוקרנים?

דוקרנים הם פתרון זול, מהיר ורלוונטי. מטבע הדברים, יונים וגם בעלי חיים אחרים לא יכולים להתמקם על אדן חלון שבו יש דוקרנים. את הדוקרנים אפשר פשוט להניח על החלון או על מקום מסתור אם אין שם רוחות, אבל אפשר גם להדביק אותם באמצעות דבק ייעודי וחזק. בכל אחד מהמקרים האלה, הדוקרנים אמינים והשימוש בהם לא מתנגש עם אלרגיה לחומרי הדברה. בנוסף, הדוקרנים לא מזהמים את הסביבה.

 

למה לא להשתמש בדוקרנים?

הצד השני של המטבע מתאר את החסרונות של דוקרנים. ראשית, היעילות שלהם מוגבלת. רוב סוגי היונים וגם בעלי חיים אחרים עלולים להתרחק אמנם מהמקום שבו מתקינים את הדוקרנים, אבל זה לא ימנע מהם להגיע למקומות אחרים סביב הבית. אם רוצים לטפל בבעיה ולהרחיק את היונים, חובה להתייחס אליה בצורה מערכתית ויסודית יותר. בהקשר הזה, התקנת היונים היא התמודדות עם הסימפטומים ולא עם המחלה.

 

מה עוד אפשר לעשות?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את כל המידע על סוגים שונים של יונים תחת קורת גג אחת. באופן הזה ניתן להתמודד עם היונים בצורה אפקטיבית וטובה, כדי להשיג תוצאות לטווח ארוך ועדיין לא לחרוג מההוצאות. בין היתר, אפשר להמליץ על שימוש בחומרי הדברה ועל התקנת אביזרי הרחקת יונים אלקטרוניים.

 

התפקיד של חברת הדברה

פנייה מסודרת אל חברת הדברה תאפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע עוד לפני שבוחרים איך להתמודד עם היונים. אמנם לא תמיד יהיה צורך להדביר את היונים ולהשמיד אותן, אבל כן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לקבל רעיונות.

יונים

קוצים של יונים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים