אילו בעלי מקצוע מחויבים לקבל אישור עבודה בגובה

כיום בארץ, חוק תקנות הבטיחות קובע מספר תנאי בטיחות אשר לפיהם, בעלי מקצוע מסוימים חייבים להיות בעלי אישור לעבודה בגובה ולנהוג בהתאם להנחיות של משרד התמ"ת.

כל זאת במטרה למנוע פציעות מיותרות ותאונות עבודה בקרב בעלי מקצוע הנמצאים בגובה וכך גם בסיכון בטיחותי.

כדי להבין מה החוקים החלים כיום ואיך זה נוגע לכם, לפניכם הכל על אילו בעלי מקצוע מחויבים לקבל אישור עבודה בגובה.

 

אלו בעלי מקצוע מחויבים לרוב בקבלת אישור עבודה בגובה?

עבודה בגובה לפי החוק וההנחיות, היא כל עבודה עם סיכון שנעשית בגובה של 2 מטרים מהקרקע, או סיכון נפילה של 2 מטרים מהקרקע, וכן מגוון קריטריונים אחרים המפורטים בחוק. בעלי המקצוע שנדרשים לקבלת אישור עבודה בגובה ומענה לכל כללי הבטיחות וההנחיות של משרד התמ"ת, הם בעלי מקצוע שעונים לקריטריונים של משרד התמ"ת, בניהם לרוב – עבודות בניין על פיגומים, מנוף או מעליות, עבודות ניקיון חלון במגדלים, עבודות מיזוג ואיטום שדורשות עלייה על סולמות וטיפוס, ועוד.

 

מה החוק כיום הנוגע לעבודה בגובה?

לפי משרד התמ"ת והחוק לעבודה בגובה שיצא בשנת 2008, ישנם מספר תנאים והנחיות שהמחייבים את כל מי שעובד בגובה. כל עובד שנחשב כעובד בגובה, צריך להחזיק באישור עבודה בגובה וכן לפעול לפי מספר הנחיות זהירות שונות כמו עבודה עם קסדה ומיגון אישי וכדומה. כל בעל מקצוע העובד בגובה חייב לעקוב אחר ההנחיות האלה ,הן עבור בטיחותו האישית ומניעת תאונות עבודה והן כדי לציית לחוקים ולנהוג כראוי למען הבטיחות של כלל העובדים. כיום ישנן בארץ לא מעט תאונות עבודה שיכלו להימנע עם יותר שימת לב לעניין הבטיחות ,וזו בדיוק המטרה של אישור העבודה וההנחיות הנוספות.

 

איך ניתן לקבל אישור עבודה בגובה?

קבלת אישור עבודה בגובה תלויה במעבר של קורס עבודה בגובה, על ידי מדריך עליה לגובה מוסמך ומאושר. הקורס אורך לרוב 5 ימים בלבד וכולל חומר רב הנוגע לעלייה לגובה במהלך יום העבודה וכן מעבר על הנחיות הבטיחות הנדרשות. רק בסופו של הקורס ,ניתן לקבל אישור עבודה בגובה ולהתחיל לעבור באופן חוקי ומאושר בגובה. הקורס עבודה בגובה הוא קורס חד פעמי שלא תצטרכו לבצע שנית, אך כן מדובר באישור שיש לחדש פורמלית כל שנתיים.

 

איזה תקנות בטיחות למשל חלות על עבודה בגובה?

ישנם מגוון של הנחיות המפורטות בחוק העבודה בגובה ולפי משרד התמ"ת ועל כל עובד גובה וכן על כל מעסיק שמעסיק עובדים בגובה, להכיר אותם ולנהוג לפיהם כדי לשמור על הבטיחות בעבודה ולהימנע מתאונות עבודה מצערות, שלצערנו יש עשרות ומאות מהם בכל שנה בארץ. לפניכם חלק מתקנות הבטיחות הבסיסיות ביותר שצריך להכיר ולעקוב אחריהם:

  • קסדת מיגון
  • נשיאת אישור עבודה בגובה בתוקף
  • סוליית נעליים המונעת החלקות
  • חיבור לרתמה בעת העלייה לגובה
  • ציוד תקין וללא פגמים

מנקה

 

מנוף
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים