4 כללי ברזל לבטיחות אש בעסקים

אש היא משאב חשוב מאוד, והיא זו שאפשרה לאנושות להתפתח בצורה כמעט בלתי נתפסת ולהגיע למצב שלה היום. עם זאת, האש יכולה להיות הרסנית ומזיקה מאוד, ואף לפגוע בחיי אדם במקרים מסוימים. לכן חשוב מאוד לזכור שהאש היא כלי שאנו חייבים להשתמש בו בצורה זהירה ומושכלת ובשליטה מלאה.

אם יש לכם עסק שבו יש עבודות הקשורות לאש אז אתם חייבים לקבוע לעצמכם כללי בטיחות נוקשים מאוד שאסור לאף אחד להפר אותם בשום מצב. הכנו כאן עבורכם רשימה של ארבעה כללים חשובים מאוד.

 

אז מה העיקרון?

כמו שהסבירו לנו המקצוענים מחברת נועה כיבוי ורישוי, הרעיון הכללי הוא לצמצם כמה שאפשר את הסיכויים שתידלק אש או שהיא תצא משליטה. לכן קודם כל כדאי לצמצמם את האזורים שבהם ניתן להדליק אש, ולצמצם את מספר האנשים שמותר להם להדליק אש.

בטיחות אש בעסק

כלל ראשון – איפה מותר להדליק אש

חשוב מאוד להגדיר במדויק מהם האזורים שבהם ניתן להבעיר אש או לעבוד עם אש. זה יכול להיות כל הטווח שבין להדליק ולעשן סיגריה, ובין לרתך או לבצע עבודה אחרת שקשורה באש. ברגע שאתם מגדירים אזור מסוים מאוד בעסק שרק בו ניתן להדליק אש אתם מצמצמים את הסיכון ושולטים עליו הרבה יותר טוב.

 

כלל שני – מי יכול לעבוד עם אש

אם יש לכם בעסק עבודות שצריך לבצע עם אש או בעירה, חשוב מאוד להגדיר היטב מיהם האנשים שמוסמכים להפעיל את הכלים הרלוונטיים או לבצע את העבודות הללו. כך תצמצמו את האנשים שיש להם גישה לאש, ותוכלו להגדיר אנשים שאתם סומכים עליהם שיהיו אלו שמבצעים את הפעולות המורכבות.

בטיחות אש בעסק

כלל שלישי – מה עושים במקרי חירום

חשוב מאוד להקפיד שכל צוות העובדים שלכם יודע בדיוק מה צריך לעשות במקרה חירום שבו חלילה פורצת שריפה. על מנת למזער כמה שאפשר נזקים ברכוש, וכמובן פגיעות פיזיות, חשוב שכל עובד ידע בדיוק מה הוא עושה, לאן הוא הולך, ומהו פתח המילוט שאליו הוא צריך להגיע. שווה גם לתרגל מדי פעם את צוות העובדים על מנת שברגע האמת אנשים יעבדו באופן אוטומטי ובלי בעיות.

 

כלל רביעי – מערכות כיבוי אש

כיום ישנו מגוון לא קטן של מערכות לכיבוי אש שעובדות בטכנולוגיות שונות ומתאימות למבנים שונים. התקנת מערכת לניטור וכיבוי אש היא דבר בסיסי מאוד בכל מה שקשור לבטיחות. במקרה של שריפה חלילה המערכת מעניקה אזעקת אמת כדי שכולם יוכלו להימלט, ומכיוון שהיא מגלה את השריפה בשלב ראשוני יחסית היא מסוגלת להתמודד איתה לבד ולכבות אותה. כך גם תחסכו את הנזק הרב של שריפה גדולה ושל כמויות המים הגדולות שבהן נעשה שימוש בכיבוי השריפה.

 

סיכום

אש זה לא צחוק! הקפידו על כללי הבטיחות ושמרו על חיי אדם ורכוש.

בטיחות אש בעסק

בטיחות אש בעסק
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים